Menu c;

Zabawa w lekcję jazdy konnej (klasyczna)

Bardzo fajna zabawa,można miło spędzić czas ,a przy okazji pouczyć się panowania nad naszym konikiem ;D
Instrukcję i komendy zobaczyłam na Forum SSO. Możecie sami poszukać ;)  --->Proszę,bardzo,kliknij tu xD

Jedna osoba będzie instruktorem. Musi ona stać na środku i wydawać polecenia. Inni uczestnicy chodzą w kółko i muszą wykonywać rozkazy. Nie można się wyprzedzać.
Fajnie będzie jeśli ubierzemy się "profesjonalnie" do ujeżdżenia . Aby uniknąć "sztywnego" skręcania można skręcać za pomocą myszki,
Najważniejsze [i popularne] skróty:
~stęp- przejdź do stępa
~kłus - przejdź do kłusa
~galop wysiadywany - zagalopuj, (galop wysiadywany to pierwszy szybszy chód od kłusa)
~galop w pół-siadzie - zagalopuj, (galop w pół-siadzie występuje jako pierwszy po galopie wysiadywanym)
~cwał - zacwałuj (cwał to najszybsze tempo konia)
~marsz - po tym komunikacie rozpoczynamy ćwiczenie
~wolta - wyjedź ze szlaku i zrób kółko
~pół wolty - wyjeżdżasz ze szlaku i robisz ,,łezkę''
~ (nazwa chodu) od narożnika - obierz odpowiednią prędkość przy narożniku
~wyjeżdżanie narożników - przybliżasz się do ściany i jedziesz wzdłuż niej, skręcasz przed drugą ścianą w jak najpóźniejszym momencie, ale tak żeby koń nie stanął, wierzgnął, ani nie zwolnił kroku
~przejazd po przekątnej - przecinasz ujeżdżalnie jadąc po przeciwległych kątach
~przejazd przez połowę/ujeżdżalnię - przejeżdżasz przez połowę ujeżdżalni
~ósemka - jadąc szlakiem robisz przejazd po przekątnej, skręcasz w kierunku bliższego narożnika i ponownie robisz przejazd po przekątnej, po czym skręcasz w kierunku miejsca z którego zaczęłaś robić ósemkę
~lotna zmiana nogi (tylko w galopie wysiadywanym) - kiedy koń wybija się przednimi nogami zaczynasz wykonywać mocne ruchy i wygląda to jakby koń zmieniał lotnie nogę
~zmiana nogi - wszystko musisz zrobić bardzo szybko, zwalniasz tak, żeby koń nie przeszedł w całości do innego chodu i w tym samym momencie lekko szarpiesz konia w stronę od której ma chodzić koń klikając przyśpieszenie
~jazda na (TRZY) kroki - co trzy kroki zmieniasz tempo o jeden chód niżej lub wyżej, oczywiście ilość kroków może być inna
~jazda wolna - schodzisz ze szlaku i jeździsz w obojętnie jakim kierunku nie wjeżdżając w inne konie i wykonując polecenia instruktora
~wyrównanie - cały zastęp ustawia się na szlaku od najszybszego do najwolniejszego z odstępem pół długości konia, następnie odwracają się w stronę instruktora
~zmiany kierunku przez woltę - robisz woltę, ale skręcasz w inną stronę niż dotąd jechałaś
~zmiana kierunku przez pół wolty - robisz ,,łezkę'' skręcając w innym kierunku niż dotąd jechałaś
~wolta bez zmiany kierunku - robisz woltę nie zmieniając kierunku
~pół wolty bez zmiany kierunku - robisz pół wolty bez zmiany kierunku
~(polecenie) zmiana kierunku - wykonujesz dane polecenie zmieniając kierunek
~zatrzymanie - musisz z danego chodu stanąć w miejscu tak aby koń nie przechodził z chodu na niższy chód nie klikając X
~jazda bez wodzy - jeździsz wybierając emotkę pomocy, albo nie chcieć słuchać
~jazda na jednej ręce - jeździsz wybierając emotkę machanie
~doganianie - zastęp jedzie wyznaczonym wcześniej chodem, a prowadzący zwiększa tempo o jeden, kiedy znajdzie się na ostatniej pozycji kolejny prowadzący zwiększa kroku doganiając resztę, tak do momentu aż wszyscy ustawią się w porządku jaki nastał na początku jazdy
~zmiana prowadzącego - zastęp staje, przyszły prowadzący staje na dziobie, zastęp rusza kiedy wszyscy się ustawią
Można wyuczyć się tego na pamięć lub spisać na kartce. Gwarantuję udaną zabawę!
Miłego :*

----JEŚLI KOPIUJESZ NA SWOJEGO BLOGA-NAPISZ,JAKIE JEST ŹRÓDŁO. SZANUJMY CUDZE PRAWO I WŁASNOŚĆ <3-----

~Rose

1 komentarz: